Mudahnya Buat Assignment @ Scheduled Tweets ChurpChurp

Bagi yang sudah mendaftar ChurpChurp, sudah pasti tahu apa itu asssignment ChurpChurp atau lebih dikenali sebagai Scheduled Tweets. Bagi yang belum mendaftar ChurpChurp, bolehlah daftar di sini.  

Mesti anda tertanya-tanya macammana nak dapatkan assignment ChurpChurp ni? Mudah saja..yang penting anda perlu memenuhi dua perkara asas di bawah :
1. Follower di twitter melebihi 25 orang
2. Aktif dengan twitter
Ok, berbalik kepada topik iaitu tentang assignment ChurpChurp. Apa yang perlu anda buat bila dapat assignment tu? Nak kena kepoh satu dunia ke? Ok, saya akan ajar dengan cara  yang paling mudah. Hanya 3 langkah sahaja :)

1. Sentiasa lihat dashboard ChurpChurp anda : di situ anda boleh lihat berapa banyak asignment ChurpChurp yang perlu anda buat. Untuk hari ni saya terima satu lagi asignment ChurpChurp.

2. Baca asignment ChurpChurp yang anda terima dan mulalah mengarang ayat yang power! Anda boleh gunakan bahasa Melayu atau Bahasa Inggeris. Yang paling penting, jangan lupa kata-kata kunci yang perlu ada dalam tweet anda.


Ini adalah contoh asignment ChurpChurp yang saya buat untuk assignment kali ni. Bila dah berpuas hati, bolehlah click perkataan Submit. Oppss..untuk peringatan : tweet anda tu tak boleh diubah selepas anda click perkataan Submit.


3. Selepas tu, anda akan terima message seperti di dalam gambar. Hanya tunggu pihak ChurpChurp terima dan terbitkan tweet anda dan bayaran akan dikreditkan  terus ke dalam akaun ChurpChurp.


Beginilah rupa assignment ChurpChurp yang telah diterima dan diterbitkan dalam twitter saya. Oh ya! Kalau anda nak tahu berapa banyak asignment ChurpChurp seseorang tu pernah dapat, cuba lihat tweet yang ada perkataan Ad: 


*  Lepas habis baca entri ni, pasti anda rasa teruja nak buat assignment ChurpChurp. Mudah saja, kan? Untuk bertweet dengan saya, sila click gambar di bawah :

Post a Comment

18 Comments

  1. Churpchurp nih memang best. Cuma kena sabar.

    ReplyDelete
  2. betul tu. sabar & tekun..pasti berjaya!

    ReplyDelete
  3. Saya pun masih tercari-cari rentak utk melibatkn diri dgn churp-churp ni. Follower pun belum ramai lg.

    ReplyDelete
  4. bila dah dapat rentak nanti, mesti terus jatuh cinta dengan churpchurp.

    takpe..cuba follow mana2 blogger dulu. cukup 25++ follower, assignment churp2 mesti dapat punye :)

    ReplyDelete
  5. saya baru lg join churpchurp ni. Tak sampai seminggu lg..huhu.

    banyak juga ilmu dpt kutip di sini. tq laili.

    saya dah follow blog dan your twitter..:)

    ReplyDelete
  6. syu dah join..
    tp xleh connect dgn twitter..
    so, xpenah dpt assgmnent lagi la..

    huhu~

    ReplyDelete
  7. Cantik..saya dah dapat income chupers. Walaupun xbyk tp ia membantu. :)

    ReplyDelete
  8. dengan scheduled tweets, saya leh dapt dalam Rm15 skali buat. masyuk woo..


    add di twitter @sean_mcgraddy :)

    ReplyDelete
  9. tp sekarang nie schedule tweet da jrang dpt..dlm mnggu bi je baru 2 kali..tp ape2 pun churpchurp mmg best..sng nk dpt duet..

    ReplyDelete
  10. @yus welcome new chupper! mana2 ilmu yg boleh digunakan, yus gunapakai la ye..


    @SyUhAdA jom connect via twitter pula. kalau kongsi di FB pun ok juga :)

    ReplyDelete
  11. @feyus tahniah. ni yg buat saya berkobar2 juga ni..

    @Muhsin ok..I'll follow you :)

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah, tidak sampai setahun bersama ChurpChurp, pendapatan hampir mencecah RM100. Hujung bulan ni kalau ada rezeki nak cash out ^^

    Jgn lupa follow Ikhwan di Twitter, http://twitter.com/ikhwan_shah

    ReplyDelete
  13. @Ikhwan wah! bestnya..saya baru je join churp2 ni. tunggu beberapa bulan lagi kot baru boleh cash out kali pertama :)

    ReplyDelete
  14. laili.. saya aktif bertweet dan follower dah 131 tp tak dapat pun scheduled tweet.. kenape yer?

    ReplyDelete
  15. kayyana : hmm..mungkin belum rezeki untuk dapat lagi..teruskan aktif bertweet ye :)

    ReplyDelete
  16. Laili, Saya pun dah lebih 300 Followers... Cume xberapa aktif dlm Twitter. Saya join ChurpChurp dlm 5 bulan tp belum ade rezeki utk dapat assignment.
    Jgn lupa follow saya di
    @cornelius_90

    ReplyDelete
  17. cornelius : teruskan bersabar. kalau dah rezeki tak kemana pun. saya dah follow awak juga :)

    ReplyDelete
  18. alamak saya tweet tadi schedule tu tapi tidak kuar ad huhuu..ngam macam tu ka?

    masih baru juga dengqn churp2 ni, tp bila dpt email psl schedule tweet terus memandai share..aduss..huhuu

    ReplyDelete